Okul Stratejik Planı

11.01.2023 74

MUSTAFA KEMAL İLKOKULU

2019-2023 STRATEJİK PLANI

01-11-202211-01-2023

Bilim ve teknolojinin hızla ilerlediği günümüzde var olabilmeyi aşıp güçlü bir şekilde kalabilmek, geleceğin inşasında söz sahibi olmak için „bilgiyi takip eden‟ değil, „bilgiyi üreten‟ olmak gerekmektedir. Bilgiyi üretmek ise hedefleri belirleyerek uzun süreli stratejik planlamayla mümkündür. Stratejik planlamanın temelini oluşturan ve bir milleti bağımsız ve uygar bir topluluk haline getirecek olan eğitim ise amaç ve hedefleri belirlenmiş, anlık kararlarla değil, bir strateji dâhilinde yürütülmelidir. Bu nedenle Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde Mustafa Kemal İlkokulu olarak 2019-2023 yılları arasında hedeflerimizi belirledik ve bu hedeflere ulaşmak için bütün gücümüzle çalışacağız. Mustafa Kemal İlkokulu olarak bizler, bilgi toplumunun gün geçtikçe artan bilgi arayışını karşılayabilmek; eğitim, öğretim, topluma hizmet sorumluluğumuzu eksiksiz bir şekilde yerine getirmek istiyoruz. Değerlerimiz doğrultusunda dürüst, tarafsız, adil, sevgi dolu, iletişime açık, çözüm üreten, yenilikçi, önce insan anlayışına sahip bireyler yetiştirmek bizim temel hedefimizdir. Stratejik planımız, güçlü yönlerimizi öne çıkaran ve geliştiren, yeni ilişki ağları oluşturan, nitelikli eğitim ve araştırma programlarımızı disiplinler arası anlamda bir araya getiren bir çerçevedir. Projeler üretmek, geliştirmek ve bu yenilikçi yaklaşımlarla öğrencilerimizin yaparak, yaşayarak öğrenmelerine olanak sağlamak, problem çözme yeteneği kazandırmak en önemli amaçlarımızdandır. Okulumuzun akademik ve sosyal alandaki başarıları üzerine inşa edilmiş olan bu plan, sorumluluklarımızı yerine getirmede kaynaklarımızın daha etkili kullanılmasına imkân sağlamaktadır. Vizyonumuz yönünde daha yoğun işbirlikleri oluşturmayı ve paydaşlarımızdan daha çok destek sağlamayı hedefleyen bu plan, okulumuzu daha ileriye götürmek için verdiğimiz ve vereceğimiz çabaların yol haritası olacaktır. Geniş katılımla oluşturulmuş bu planda emeği geçen bütün paydaşlarımıza teşekkür borçluyuz.

 

 

BÖLÜM I: DURUM ANALİZİ  

Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.   

 

Tarihçe 

Okulumuz, 31.03.2003 tarihinde Eğitim öğretime başlamıştır. Okula MEB tarafından Büyük Önder ve kurtarıcımız, Devletimizin Kurucusu Mustafa Kemal'in adı yaşatılmak üzere   "Mustafa Kemal İlköğretim Okulu" ismi verilmiştir. Okulumuz, öğrencilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde inşa edilmiştir. Okul, bodrum ve zemin de dahil olmak üzere 3 katlı ve 16 dersliklidir. Bahçe ve bina alanı dahil arazisi 8541 m2'dir.Okul bahçesinde bir basketbol ve voleybol sahası bulunmaktadır.1 Müdür,1 Müdür yardımcısı,1 Rehber öğretmen, 4 zihinsel engelliler öğretmeni,13 sınıf öğretmeni,1 İngilizce Öğretmeni, 4 ana sınıfı öğretmeni,1 hizmetli olmak üzere toplam 26 personelle eğitim öğretime devam etmektedir. Öğrenci sayısı Anasınıfı dahil 300 ün üstündedir. Tam gün Öğrenim yapılmaktadır. 

 

 

 

BÖLÜM II: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER  

Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır. 

 

MİSYONUMUZ 

Öğrencilerimizin: Çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek bilgi ve beceri kazanmalarını, Gelişen teknolojiyi izleyip kullanabilmelerini, Bilgili, becerikli, kendine güvenen kişiler olmalarını, Yaşadığı çevre ve toplumla iyi ve olumlu iletişim kurabilecek davranışlar kazanmalarını, Olaylara çok yönlü, önyargısız ve tarafsız bakabilmelerini, Liderlik özelliklerinin yanında iş birliği ve ekip çalışmalarına yatkın kişiler olmalarını sağlamaktır. 

 

VİZYONUMUZ 

Bilim ve teknolojinin farkında olan, • Değişim ve gelişmelere açık olan, • Milli ve manevi değerlerimizi yaşayan ve yaşatan, • Kendine güvenen, • Katılımcı, • Öğrenmeye istekli, • Sorgulayan, • Paylaşımcı, • Toplumda etkili ve nitelikli, çağdaş fertler yetiştirmektir. 

 

TEMEL DEĞERLERİMİZ  

1. Öğrenci merkezli eğitim önceliğimizdir.   

2. Akademik başarının kaliteli bir eğitim-öğretim sürecinden geçtiğine inanıyoruz.    

3. "Oku, düşün ve anla." en önemli prensiplerimizden biridir.    

4. Eğitimde baskıcı bir yaklaşımı değil, konuları çözümleyici ve yorumlayıcı bir yaklaşımı benimsiyoruz.   

5. Öğrencilerimizi topluma faydalı bireyler olarak yetiştirmenin öncelikle bizim sorunumuz olduğunun bilincindeyiz.  

 

6. Karşılıklı güven, farklılık ve görüş ayrılıklarını zenginlik olarak kabul etmek esastır.  

 

 

BÖLÜM III: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER  

EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM  

Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayat boyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır. 

Eğitim kalitesini arttırmak, öğrenciler arasında bilgi, değer, kültür paylaşımını zenginleştirmek amacıyla okulumuzda proje kültürünü yerleştirmek, çeşitliliğe sahip geniş çaplı projeler geliştirmek en önemli hedeflerimizden biridir. E Twinning, Erasmus, ulusal ve uluslararası projeler geliştirmeyi önemsiyoruz ve bu yönde her türlü çaba göstermeyi ve okulca hedefimize ulaşmayı amaçlıyoruz. Bu amaçları gerçekleştirmede her türlü teknolojik imkanlardan, Web2 araçlarından faydalanmak ve öğrencilerimizi dijital ortamlarla tanıştırırken bilinçli ve güvenli internet kullanımına dair bilgi, beceri ve tutumların geliştirmek amacıyla güvenli internet kullanımı alanında e güvenlik politikası ve e güvenlik eylem planı hazırlamak da en önemli hedeflerimizdendir